torstai 15. tammikuuta 2009

Naamakirja (Felchbook)

Ei jumalauta, voiko maailmassa olla upeampaa asiaa kuin internet, ja sen naamakirja??? Tottenhamin kielellä muistaakseni Felchbook.

Mielenkiintoisia huomioita:
- Kaikki tuttuni, jotka ovat rekisteröityneet Facebookiin, ovat kehuneet, kuinka hieno tapa se on pitää yhteyttä YSTÄVIINSÄ. Ei saatana! Eikö ystäviin pidetä yhteyttä ihan jotenkin muuten, kuin internetin välityksellä? Mä ainakin tekisin niin, jos mulla olis ystäviä. Mutta minulla ei kai sitten ole, kun en ole ns. sisäpiirissä.
- Olin tänään YSTÄVÄLLÄNI Nysällä, ihan livenä ja henkilökohtaisesti ja paikan päällä hänen kotonaan katsomassa televisiosta kiekkopeliä (Kerho-KalPa, 0-3, raittiutta koetellaan) ja puhumassa paskaa niinkuin ystävillä ja tovereilla ja kamuilla on tapana tehdä. Hänen vaimonsa oli kotona myös, ja keskusteli ystäviensä kanssa. Hänen ystävänsä tiesivät todennäköisesti reaaliajassa, että isot miehet taas jaksoivat kiukutella jostain jääkiekkopelistä. Vaikka hänen ystävänsä eivät jumankekka olleet edes paikalla!
- Maailmassa on hyviä ihmisiä ja huonoja ihmisiä. Ja jako hyviin ja huonoihin ihmisiin käy helposti: lasketaan vaan kuinka monta Facebook-kaveria kenelläkin on. Hyvillä on tietysti paljon ja huonoilla ei ole yhtään. Tässä asiassa naamakirja siis selvästi auttaa yhteiskuntaa, tietää heti kun avaa koneen, että kuka on hyvis ja kuka on pahis.
- Erittäin lähellä toteutumistaan oleva visio n. kolmen vuoden viiveellä: minä, Nysä, Naku, Joosef ja ehkä Tsärde (Tsärde, mä olen oikeesti huolissani Susta, pelottaakin vähän) istumme autotallissa juomassa keskiolutta. Meillä kaikilla on neljä ystävää. Kaikilla muilla maailman ihmisillä on yli kuusi miljardia. He ovat koko ajan yhteydessä toisiinsa, pitävät hauskaa, naureskelevat, ehkäpä hieman leikkisästi tökkäävätkin toisiaan välillä. Me viisi jurotamme synkkinä, ja manaamme ystäviemme vähyyttä. Mutta meillä on ainakin hyvä syy juoda. Ja meillä on jopa aikaa käydä viinakaupassa, toisin kuin niillä muilla. Jotka ovat niin läheisiä ystäviä toistensa kanssa, etteivät edes pilsupuotiin ehdi siltä välittämisen ja ystävyyden ja rakkaudentäyttämältä kanssakäymiseltä.
- Kaikki nämä mielenkiintoiset huomiot selvensivät minulle, että Facebook on ehkä maailman hienoin asia. Mä olen aivan varma, että jos ei liity naamakirjaan, joutuu iäksi helvettiin ja kadotukseen.

Otan sen riskin, helvetti ei voi olla pahempi paikka kuin Facebook.

Mielenkiintoisena huomiona lisäisin vielä, että jos HPK:n päävalmentaja Jukka Rautakorvelle laittaisi Urho Kaleva Kekkosen kakkulat naamalle ja canal+ -mallia olevat haastattelukuulokkeet päähän, Jukka olisi ihan valmis lähtemään Ohranjyvään.

Pakko lopettaa, naama puutuu.

-Petja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti